Υπηρεσίες για παιδιά και εφήβους

Ψυχοδιαγνωστικά εργαλεία

  • Το ΑθηνάΤεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης, είναι ένα ψυχοπαιδαγωγικό διαγνωστικό μέσο μαθησιακών δυσκολιών. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από μια ομάδα πανεπιστημιακών καθηγητών του Τομέα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1999. Χορηγείται από εκπαιδευτικούς και άλλους ενδιαφερόμενους ειδικούς (ψυχολόγους, παιδοψυχιάτρους, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, κ.ά.), εφόσον έχουν αποκτήσει πιστοποίηση χορήγησης του τεστ. Απευθύνεται κυρίως σε παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο, καθώς και στις τέσσερις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Υπό προϋποθέσεις χορηγείται και σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.

    Το ΑθηνάΤεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης είναι μια δέσμη από διαγνωστικές δοκιμασίες, 14 κύριες και 1 συμπληρωματική, οι οποίες αξιολογούν ένα ευρύτατο φάσμα νοητικών, αντιληπτικών, ψυχογλωσσικών και κινητικών διεργασιών. Οι κλίμακες αυτές σχετίζονται με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, για να ανταποκριθούν στις μαθησιακές απαιτήσεις του σχολείου.

    Σκοποί χρήσης του τεστ:

    • Διαφορική – αναλυτική αξιολόγηση της ανάπτυξης του παιδιού και εντοπισμός ελλειμματικών περιοχών.
    • Προγραμματισμός και εφαρμογή της κατάλληλης διδακτικο-διορθωτικής παρέμβασης, για να βοηθηθεί το παιδί να ξεπεράσει τις δυσκολίες πριν εκδηλωθούν.
    • Έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση δυσκολιών, εφόσον έχουν εκδηλωθεί.
      Μετά την αξιολόγηση, και αν κριθεί απαραίτητο, μπορεί να σχεδιασθεί και να υλοποιηθεί εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, προκειμένου να βοηθηθεί το παιδί στο σχολείο.
  • Ανίχνευση, αξιολόγηση και αντιμετώπιση μαθησιακών και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (χορήγηση ελληνικής κλίμακας νοημοσύνης WISC-III).
    Πρόκειται για την ελληνική έκδοση των Κλιμάκων Nοημοσύνης Wechsler για Παιδιά (Wechsler Intelligence Scale for Children), του πιο απαραίτητου και ευρέως χρησιμοποιούμενου τεστ νοητικής αξιολόγησης για ηλικίες 6-16 ετών. Θεωρείται παγκοσμίως το πλέον αξιόπιστο και έγκυρο ψυχομετρικό εργαλείο για την αξιολόγηση των γνωστικών λειτουργιών στα παιδιά, και συνεισφέρει αποτελεσματικά στη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών, νοητικής καθυστέρησης, δυσλεξίας, προβλημάτων αναπτυξιακού τύπου ή προβλημάτων προσαρμογής στο σχολείο.

  • Ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση με την προβολική δοκιμασία Fairy Tale Test (από 6 έως 14 ετών).
    Το F.T.T είναι ένα προβολικό τεστ για παιδιά (6 έως 12 ετών) και το θεωρητικό του υπόβαθρο συνίσταται στη σχέση παραμυθιών και ασυνείδητων διαδικασιών, όπως αυτή έχει διαπιστωθεί και διερευνηθεί από πλειάδα μελετητών, κυρίως ψυχαναλυτικής προσέγγισης. Το τεστ αποτελείται από:
    21 κάρτες (7 σετ καρτών όπου απεικονίζονται χαρακτήρες από γνωστά παραμύθια όπως π.χ «Η Κοκκινοσκουφίτσα», «Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι», «Ο Τζακ και η φασολιά» κ.ά.), και παρουσιάζονται στο παιδί ανά σετ των 3 καρτών, ένα εγχειρίδιο με τις οδηγίες βαθμολόγησης του τεστ και με πλειάδα παραδειγμάτων για κάθε μεταβλητή που έχει κωδικοποιηθεί, 25 πρωτόκολλα όπου αναγράφονται οι γενικές ερωτήσεις που τίθενται στο παιδί και καταγράφονται οι απαντήσεις του.
    Το υλικό που προκύπτει αξιολογείται τόσο ποσοτικά – βάσει 30 παραμέτρων προσωπικότητας – όσο και ποιοτικά, αποκομίζοντας έτσι μια αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα της ψυχοσύνθεσης του παιδιού.

  • Ανίχνευση, αξιολόγηση αναπτυξιακών διαταραχών (αυτισμός, σύνδρομο Asperger).
    Autism Spectrum Quotient (AQ) (Adolescent).
    Autism Spectrum Quotient (AQ) (Child).
    Checklist for Autism in Toddlers (CHAT).
    Childhood Autism Spectrum Test (CAST).
    Adult Eyes Test.

Παιδιά προσχολικής ηλικίας

  • Ατομικές/Ομαδικές συναντήσεις: Θεραπευτικό παραμύθι, έκφραση συναισθημάτων μέσω της τέχνης

Παιδιά-Έφηβοι

  • Αντιμετώπιση δυσκολιών όπως διαζύγιο, πένθος, σχολική φοβία, δυσκολίες κοινωνικής προσαρμογής, σχολικός εκφοβισμός (bullying) κ.α.

  • Πρόληψη και παρέμβαση στο φαινόμενο του εφηβικού εθισμού στο διαδίκτυο και των συνοδώνπαραβατικών συμπεριφορών = cyberbullying, τζόγος, πορνογραφία και σεξουαλική εκμετάλευση (εξωτερικοί συνεργάτες του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο πρόγραμμα «Αριάδνη»)

  • Συμβουλευτική παιδιών και εφήβων σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο.

  • Ομάδες Σχολών Γονέων Συναισθηματικής Αγωγής